ISO2MAC852Bez diakritikyEmailMalá domuVytvor si trasu dle vlastních kriteriíMapy míst kdekoli v USA

Část první

Vyber stát:
Použij mapu Navigacní mapa

Nezařazené:
Mamutíci na cestách II. podél Mississippi, Texasem a Novým Mexikem.
Den svatého Patrika - přežívající tradice irských emigrantů
Nový rok 2000 na Key West - jihem Floridy.

Sensation - bizarní výstava britského umění.
Mamutíci na cestách I. 9 tisíc mil Amerikou - srpen 1999.
Národ Selfmademanů - je USA stále zemí přiležitostí?
On the Road -
obecně o cestování
Český Hollywood -
slavní rodáci v mekce filmového světa
Život Bohů -
máme Američanům závidět způsob života?

Sponzor stránky

Foto: Radek Adamec - Mt. Rainier NP, Washington(část pátá)
Mount Saint Helens

Na druhý den jsme tedy nevstali příliš vyspalí, přesto ale pospíchali na Mt. St.Helens, což je sopka, která vybuchla v roce 1980. Známky mohutné exploze jsou na okolní krajině stále velmi znát: ohořelé stromy ve směru toku lávy, jezero skoro z poloviny zaplavené nánosem mrtvých stromů - no a pak kráter samotný, k nemuž se lze dostat na vzdálenost několikaset metrů. Zkrátka měsíční krajina se vším všudy.

Mount Rainier
Dalším sopečným příspěvkem v naší sérii byl Mt.Ranier už ve státu Washington. Jinak také spící sopka monumentálně se čnící do výšky 4500m s krásnou ledovcovou čepicí. Protože nemá Rainier v okolí sobé rovného, je vidět na stovky kilometrů a vytváří působivou dominantu krajiny - ze všech stran jdou udělat parádní fotky. Nechybí dobře vybavené Visitor Centr. V létě můžete chodit na výlety i navzdory zbytkům sněhu v šortkách. Tenisky bych nedoporučoval, ale i tak jsme v nich zvládli zhruba tříhodinovou túru k místu, jehož jméno mi bohužel vypadlo z hlavy. Ze kterého byl ale každopádně vynikající výhled do okolí..

Z Mt. Rainier jsme se chtěli dostat do nějakého kempu u Seattlu. Jenže na severozápadním pobřeží se udělalo jasno, navíc začal víkend a tom nám udělalo čáru přes rozpočet. Všichni Amíci si totiž v pátek vyjeli do přírody, díky čemuž byly všechny kempy v desítky mílovém perimetru obsazeny. A to jak státní, tak i soukromé - nikde ani místečko. Ten večer jsme najezdili kolem 160 mil jen hledáním kempu - což mi ještě zpětně přijde naprosto neuvěřitelné… Okolo půlnoci nás to přestalo bavit a vzali jsme proto zavděk motelu, kdesi na opačné straně zátoky, než leží Seattle v Bremertonu. Nebylo to špatné. Dostali jsme poměrně velkou slevu. Motel byl fajn a po týdnu stanováni nám vyloženě bodnul.

Olympic
Ráno jsme zjistili, že se nalézáme pár desítek mil od národního parku Olympic, který jsme vlastně neměli vůbec v plánu. Protože nám již několik lidí tvrdilo, že se tam máme určitě zastavit, vyrazili jsme. Je to prý jediný na severu položený deštný prales. Vlhko je tam skutečně pořádné. Můj stan z Wall-Martu se příliš neosvědčil a tak jsem raději strávil noc v autě, což moc pohodlné nebylo.

Olympic je ohromný a věřím, ž i krásný. Mě ale moc nezaujal. Od Port Angeles se tam nachází jen několik minerálních pramenů a nikde nekončící prales, kde je sice fajn vzdoušek, ale jinak mě kolorit krajiny opravdu neoslovil. Příště to zkusím z jiné - nejlépe pacifické - strany.

Seattle
24.7. jsme celí promočeni vyrazili poprvé po dlouhé době nezvyklým směrem - na východ. Už nám to pak vydrželo až do Ohia a pak vlastně až domů do ČR. Vrátili jsme se do Bremertonu, kde jsme opět na radu známých nasedli na trajekt do Seattlu. Tento tip se ukázal byt fajn zážitek. Trajekt pluje asi hodinu a je z něj hezký výhled na skyline Seattlu. Navíc v neděli je trajekt zadarmo. Jinak stojí osm dolarů za auto. Přívoz má má naše velké doporučení. Není třeba mít strach z houpání, jako například při přejezdech do Anglie. Trasa totiž vede krytou zátokou a loď se ani nehne.

Seattle jsme prosvištěli ve velkém spěchu za dvě hodiny. Chtělo by sice to víc času, jenže po návštěvě několika velkých měst nám přišla všechna na jedno brdo.Pochopitelně, že některá mají svou neopakovatelnou atmosféru. K nim jednoznačně zařazuji  – San Francisco, Chicago a New York.

Seattle je jedno z těch měst, ktará nabízejí i pár turistických atrakcí. Přesto jsme jej navečer opustili a popojeli ještě nějakých sto mil do kempu nedaleko Hwy. 90, po náž jsme se vraceli na východ.

Druhý den ráno nás čekalo jedno z nepříjemných překvapení. Auto nejenže odmítlo nastartovat, ale baterka se zdála být zcela na dně a tudíž nepoužitelná. Docela nepříjemný pocit, protože jsme byli relativně daleko od jakékoli civilizace. Naštěstí v USA vozí šoféři každého většího vozu startovací kabely. A tak poučeni podobnou dřívejší zkušeností obešli jsme kemp a našli ochotného pána s truckem, který nás přijel nahodit. Moc se mu nedařilo. Po asi půl hodině nás přes jakousi jeho záložní baterii vrátil opět do hry. Vyjeli jsme s větším zpožděním a do Montany, kam jsme měli namířeno, nám to trvalo celý den. Tam jsme se ubytovali v jendom moc fajn rodinném kempu, který činil řetězci KOA čest jak se patří. I s bazénkem, v němž jsme vydatně relaxovali.

text: Oldřich Bureš
fotkami doplnil: Radek Adamec

Jedeme autem, Jiná doprava, Bydlení, Plánujeme trasu, Strava, Národní parky, Fotoreportáže, Dokumenty, Double Life of America, Basic info, Práce v USA

Edited and Designed by Radek Adamec
All rights reserved 1999
Snímky na stránkách byly z 99% pořízeny digitálním fotoaparátem Olympus C1400L a C820L