ISO2MAC852Bez diakritikyEmailMalá domuVytvor si trasu dle vlastních kriteriíMapy míst kdekoli v USA

Obsah

Použij mapu
Navigacní mapa

Sponzor stránky

Marcelova cesta za korály začala v plavební spolecnosti
Den sedmý:
Keys a Bahia Honda

foto a text: Radek Adamec

Marcel se baví
V půl deváté ráno jsme odvezl Marcela k břehům Atlantiku, kde jsme po krátkém hledání nalezli mateřskou základnu společnosti ble, ble..., s jejíž lodí vyrazil hledat nevšední zážitky podmořského světa. Zbytek posádky mezitím odvedl klasicky týlovou (stereotypní) práci: každodenní balení stanu, vaření snídaně, mytí nádobí, úklid, nakládání vozu a také jsme se prošli romanticky po molu a vyfotili se a Lenka zavolala domů a zjistila, že rodiče leží s chřipkou.. Byli jsme vlastně rádi, že jsme Marcelův polední příjezd neprošvihli.

Týlová práce zbytku výpravySetkání se žralokem
Vlastně schází důvod, proč jsme se nepotápěli i my!! Proč tedy?? Jednodušše, nechtělo se nám...prostě lenost a nechuť máčet těla ve studené vodě. Samozřejmě jsme toho po Marcelově návratu litovali, jako už ostatně jednou.

Marcel zářil jako duhovka a mával z lodě až to vypadalo, že vypadne. Viděl toho dost. Jednak delfíny, korály, rybky, vrak - ale také skutečného nefalšovaného žraloka, kterých je na Keys požehnaně. Většinou jsou neškodní, i když - povídal Marcelovi lodník - sem tam sem zavítá i velký kladivoun a to je, jak známo, pěkný prevít.

Podvodní výbava v akciŽeleznice Henryho Flaglera
Z Key Larga je to na Key West, cíl naší cesty, zhruba 90 mil. Silnice většinou (zaplaťpanbů) jen dvouproudová, provoz klidný - nic nenasvědčovalo, že druhý den je Silvestra. Cesta - overseahighway - brzy opustí téměř průmyslové Key Largo a vnoří se hlouběji do pásu ostrovů umně pospojovaných desítkami mostů.

Jeden z nich - Seven Mile Bridge - má skutečně oněch slibovaných sedm mil. Vozovku lemují houževnaté palmy, které ani několik každoročních hurikánů, nezlomí navždy. Nechybí vkusné rezideční domky, mělčiny stvořené pro rybáře a pláže.

Hezkou kulisou je zbytek souběžně se táhnoucí železniční tratě, A jeste jednou Bahaia Honda - Nicolkterou z Miami na Key West vybudoval v roce 1912 železniční magnát Henry Flagler.. Ironií osudu zemřel rok po jejím dokončení. Monumentální stavba jej přežila o 25 let, kdy jí z povrchu zemského spláchl hurikán Labor Day.

Bahia Honda
Dvacet mil před Key West jsme uhnuli do půvabného státního parku - Bahaia Honda s idylickým pobřežím a pěti kilometry písečných pláží a oddali se opalování a koupání. Štestí stálo při nás, neboť v parku měli ještě pár volných míst ke stanování. Večer nechyběly karty, alkoholový trénink na den zítřejší a plamenná diskuse o ničem...

foto a text: Radek Adamec

Jedeme autem | Jiná doprava | Bydlení | Plánujeme trasu | Strava | Národní parky | Fotoreportáže