ISO2MAC852Bez diakritikyEmailMalá domuVytvor si trasu dle vlastních kriteriíMapy míst kdekoli v USA

Obsah

Použij mapu
Navigacní mapa

Sponzor stránky

Key Biscayne je vhodny pro rybolov
Den třetí:
Key Biscayne a příjezd do Everglades

foto a text: Radek Adamec

Potíže s internetem...Třetí den našeho putování přišla malá osobní tragédie - pokusil jsem se odeslat texty a fotky na stránku. Po půlhodině vytrvalého úsilí dobýt file manager mého providera jsem nerovnou bitvu vzdal. Přišlo mi to líto. Jednak kvůli investovanému času a slibu návštěvníkům, a také kvůli polním podmínkám a zejména zimě, v niž jsem reportáž psal. Jak je ostatně patrné na první fotografii.

Zima, zima... - autor pri psani stranekBiscayne Bay
Neděli jsme zasvětili lenošení a zábavě. Za místo jsme si zvolili jižní výběžek Biscayne Bay respektive ostrov Key Biscayne dosažitelný po dvaceti minutách jízdy z Miami. V Key Biscayne se každoročně koná slavný stejnojmenný tenisový turnaj. Key Biscayne je rovněž čtvrtí prominentů.

Své letní sídlo zde měl například americký prezident Richard Nixon. A právě v Key Biscayne si jednoho rána roku 1972 přečetl o aféře Wattergate, která jej nakonec stála prezidenství. Jnak jde o místo bohatě využívané městskou populací k víkendové rekreaci - čili pláže, písek, moře - koupání, rybolov - prostě pohoda a také jedna z dalších kubánských restaurací s udivujícími - tedy nízkými cenami.

Lighthouse - maják v Key BiscayneV jižním koutě Key Biscayne je zbudován státní park. Za čtyři dolary vstupného za vůz je v parku k dispozici velké množství pláží. Jinak, prakticky nic. Park je osázen novou vegetací, protože tu původní zničil v roce 1992 huricán Andrew. S novými palmami se na ostrov dostali i směšní, všudypřítomní a drzí mývalové.

U majáku
Zalehli jsme nedaleko místního majáku. Nicol se oddala zuřivému čtení Reflexů, já pouštění draka, přičemž jsem neustále nutil Lenku, aby posílala psaníčko do nebíčka a draka jsme přitom několikrát utopili. Podotýkám, že počasí stále nebylo takové, jaké jsme ho chtěli mít. Nebyla extra zima, ale nebylo extra horko. To ovšem Marcelovi nevadilo, aby neozkoušel mou šnorchlo-ploutve výbavu a neobjevil: "dvě plechovky a igelitový vak," přiznal skromně později. Při prvním ponoření mu naskočila nepříjemně hustá husí kůže - jako jediný z nás však našel odvahu se vykoupat.

Nas potapec se po deseti minutach objevil cely modryEverglades
Z Key Biscayne odjíždíme do Everglades - unikátního národního parku, jehož východní brána leží v polovině cesty z Miami do Key Larga. Do nejjižnějšího místa Everglades - Flaminga s Visitor Center, obrovským kempem, obchodem, přístavem apod... přijíždíme kolem osmé večer za úplné tmy, neboť i na Floridě se v zimě rychle stmívá. Přesněji řečeno v šest není vidět na krok. Byli jsme příjemně překvapeni. Aktivita komárů - největšího trápení Everglades - na prvním stupni Care Free (bez starostí) - tzn. že během večera přijde maximálně deset, patnáct bodanců. Alternativou bylo dalších pět dílků, přičemž třetí znamenal Annoying (obtížné, otravné) a poslední si nepamatuji, pouze to, že tam byla zmíněna krev. Po sehrání oblíbenných filků - jde o karetní hru, která nám všem učarovala a tentokrát zvítězila Nicol - jsme se odebrali na kutě.

foto a text: Radek Adamec

Jedeme autem | Jiná doprava | Bydlení | Plánujeme trasu | Strava | Národní parky | Fotoreportáže