Cesta do Země zázraků

Kontakty
Počasí
Pekelný výstup (sáhli jsme si na dno)          Chirripó 02

Vyrazime na Chirripó (3820m)Pokud si někdo z nás v Corcovadu myslel, že to "nejhorší" máme za sebou - pak v 5:30 tohoto rána za začal pekelně mýlit. Startovali jsme ve 1250m a končili v 3500m - to vše na 16km trase. Už záčatek ukázel, že výstup na nejvyšší horu centrální Ameriky nebude procházka růžovou zahradou...

V polovine cesty -setkani se skupinou HolandanuPo prvních 7 km jsme zkrátka měli dost. K horku a únavě začalo pršet. Jako by nestačilo, že jsme byli propocení jako koťata. V polovině jsme potkali 17 Holanďanů, kteří utvrzovali, že to horší teprve přijde. Měli pravdu... Citelně se i ochladilo - zejména, když skončil prales a cesta vedla otevženými pláněmi...

Ve vysce 3500m - pod vrcholem ChirripóKilometr a půl před cílem bylo místo s příznačným názvem: "Bod kde začnete litovat, že jste sem došli". Cesta se od cedule zvedala snad kolmo vzhůru - litovali jsme, ale nakonec došli. Půl výpravy putovalo rovnou do spacáků, druhá půlka vařila čaj a polévku s houbami, které jsem cestou nasbíral (prvotřídní křemenáče)...

Ráno v 5:20 odcházíme k vrcholu horyRáno bylo rozhodnuto - Honza a Veronika jdou zpátky, Nicol se necítí. Takže jen já s Luďkem vyrážíme k vrcholu. Je 5:20 a před sebou máme šest km tam a šest zpátky. Spěcháme. Každá minuta navíc znamená příchod oblačnosti, deště a zhoršené viditelnosti... V polovine cesty k vrcholuCestou potkáme Honzu a žádáme jej o snímek - vyrazil na foto-dobrodružství. Je mu líto unáhleného rozhodnutí - váhá, zda se k nám nepřipojí. Nakonec zvítězil slib Veronice, že nebude na výletu dlouho a neohrozí sestup dolů. My pokračujeme v kursu a kupodivu se jde zatím poměrně dobře...

Cesta k Chrripó se zacala zvedatProfil terénu se změnil. Vzduch je čistý, chladivý. Poprvé před sebou vidíme vrchol Chirripó. Je neustále zakryt čepicí mlhy. V dálce se ozval nelidský řev. Evidentně ze stejného místa kam míříme. To jsou dva němečtí kamarádi, kteří vyrazili ještě o něco dříve...

Lude - splha vzhuruČekají nás závěrečné partie. Skály se zdvihají a my prakticky šplháme vzhůru. Na Luďka přišla v nejméně vhodnou dobu velká potřeba. Získávám díky tomu náskok a trochu oddychu, hnali jsme oba dosud jak šílenci a skrývajíc vyčerpání. Zpomaluji a čekám... Radek splhá vzhuruPředal jsem Luďkovi foťák, abych se také nakonec někde objevil. Ten svůj (vypůjčený) včera totiž Luďek ztratil. Kde je vrchol zatím nemáme ponětí. Pod námi je propast, opatrnost je na místě. Nějaké zbytečné uklouznutí a následný pád by s největší pravděpodobností nedopadly dobře... Konecne na vrcholu - 3820 mA jakoby zázrakem bez varování jsme nahoře. Oba máme na téměř čtyři tisíce metrů vysoké hoře premiéru. A oba prožíváme slastné opojení. Průvodci nelhaly. Před sebou v dálce vidíme Pacific a za námi Karibské moře. Zdravíme se s Němci, kteří jsou na odchodu...

Designed and edited by Radek Adamec            Amerika v kostce - www.omicron.cz/amerika