ISO2MAC852Bez diakritikyEmailMalá domuVytvor si trasu dle vlastních kriteriíMapy míst kdekoli v USA

Zpět na mapu
Seznam autorů

Vyber stát:

Sponzor stránky

Svítání v Glacieru
Svítání v Glacier NP

Cestou k Iceberg Lake (Glacier NP, Montana, srpen 2000)

Foto a text:
Radek Adamec

Glacier National Park:
mapa (pdf 606kb)
oficiální link

V Glacieru jsem byl už o rok dříve. Také v srpnu a byl jsem uchvácen - viz. Glacier NP. Nyní se tedy zaměřím pouze na letošní výpravu k Iceberg Lake, která mi byla loni zapovězena kvůli agresivitě medvědů.

K parku jsme přijeli z východu po silnici č. 89 a přihodilo se nám to, co se může stát každému, kdo jezdí až do pozdní noci. Neměli jsme kde bydlet. Půlnoc nás překvapila blízko východní brány ve vesnici St. Mary. S kempem by nebyla taková starost, jenže začalo hustě pršet a na postavení stanu v průtrži mračen nebyla pražádná chuť. Zaparkovali jsme proto na jednom z opuštěných parkovišť, sklopili sedačky a uložili se ke spánku. Přeci jen - bolest v zádech a ta trocha nepohodlí zavinily, že jsme kolem sedmé vyrazili do parku - respektive do střediska Many Glacier, kde je jednak hezký kemp a také základní bod, odkud vede řada hezkých výletů do okolí.

Icebrg Lake
Iceberg Lake - Glacier NP

Ráno se počasí umoudřilo. Ještě slabé slunce odpařovalo hektolitry vody a nad krajinou se vznášel hustý závoj mlhy. Klid byl hmatatelný. Na několika místech jsme zastavili kvůli fotkám, a nakonec dorazili do kempu kolem půl deváté. I když bylo stále hodně brzy, pár míst bylo již volných. Stan jsem měl postavený během několika minut. Nicol zatím udělala snídani a v deset jsme vyráželi vzhůru. Jak jsem již předeslal, tak k Iceberg Lake vzdálenému cca. 15 km měřeno tam i zpátky s převýšením 1200 stop. Mapka výletů je k dispozici na příjezdové bráně k parku a pak pochopitelně i ve Visitor Center, případně jiné rangerské stanici. Mohu nabídnou alespoň - webový náhled. (Prostě jen klikněte na zvýrazněný text)

Alpinky na brezích Iceberg Lake
Alpinské louky v Glacier NP

Grizzly v dohledu
Nutno říci, že cesta k jezeru je překrásná. Sice pořád do kopce, ale převýšení se díky vdálenosti hodně rozloží. Husté lesy tiší narůstající teploty, jak okolního vzduchu, tak i zpocených těl. Hned v počátku jsme potkali Grizzlyho. V kopci takových třicet metrů od pěšinky se oddával jakýmsi podivným hrám - očuchával rostliny a tvářil se přitom děsně soustředěně. Že se mu to náramně líbilo potvrdil náš odpolední návrat. Medvěd dřepěl na témže místě a vypadal, že se ani o píď nehnul.

Samo jezero je tučnou odměnou za podniknutou námahu. Neholduji zrovna bezcílnému procházení, a abych vyrazil na tůru, potřebuji před sebou něco mít. Jezero dělá svému názvu čest. Poseto kusy ledu a živeno padajícím ledovcem mělo tak kolem dvou stupňu Celsia. Mraky hnané ostrým větrem stínovaly hladinu od hluboké modře až po azurovou. Břehy poseté alpinkami byly tou nejkrásnější kulisou. Zdrželi jsme se tak hodinu a půl. Posvačili a šlapali zpět. Dole v kempu jsme měli připravenou slušnou hraničku dříví a v cooleru (izolovaná bedna s ledem) čekaly naložené plátky vepřového a pár lahví vychlazeného Millera. Usínali jsme s pocitem, že by to chtělo jistě víc času, ale že bychom Glacier úplně odbyli jsme si nemysleli. Ráno jsme vyrazili vstříc národnímu parku North Cascades už ale ve státu Washíngton.

Foto a text: Radek Adamec

Glacier National Park:
mapa (pdf 606kb)
oficiální link

Jedeme autem | Jiná doprava | Bydlení | Plánujeme trasu | Strava | Národní parky | Fotoreportáže
Dokumenty | Double Life of
America | Basic info | Práce v USA

Edited and
Designed by Radek Adamec All rights reserved 1999™
Publikování nebo šírení obsahu Ameriky v kostce je bez souhlasu autora zakázáno.