ISO2MAC852Bez diakritikyEmailMalá domuVytvor si trasu dle vlastních kriteriíMapy míst kdekoli v USA

Zpět na mapu
Seznam autorů

Vyber stát:

Sponzor stránky

Victoria - pohled u odjízdejícího trajektu
Silueta přístavu ve Victorii

Victorie je pěkná díra (British Columbia, Kanada, srpen 2000)

Foto a text:
Radek Adamec
mapa

Po předchozím namáhavém dni ve Vancouveru a nočním přelodění na Vancouver Island jsme se ráno probudili jako mátohy a pomalu se sbírali do kupy. Od Victorie nás dělilo zhruba 20 mil vozovky, ale my nepospíchali.

Totemy a čarodějnice v Duncanu
Nejprve jsme zamířili do nedalekého Duncanu - nevelkého městečka s provinčním duchem. Duncan je znám zejména díky místním Indiánům a jejich výrobě unikátních totemů. Ty jsou prakticky všude. V ulicích, na nádraží, volně v přírodě a samozřejmě i v indiánském muzeu, kam jsme nešli, protože nám vstupné přišlo předražené. Ve městě jsme narazili na svérázný krámek. Honosný název Practical Magic nás zaujal. A skutečně - pulty plné přírodních léčiv, bylinek, mastí a nejrůznějších pomůcek, jejichž používání moderní věda neprávem přisuzuje spíše čarodějnicím. Krátce jsme zapředli hovor s

Nicol v Cowichan Bay
Nicol v přístavu Cowichan Bay

příjemnou majitelkou. A ona potvrdila, že jméno své živnosti skutečně odvodila od stejnojménného filmu, kde v hlavních rolích skvěle hrály Nicol Kidman a Sandra Bullock.

Cowichan Bay
Z Duncanu jsme vyrazili na Victorii. Ne však po hlavní silnici, ale místními komunikacemi podél moře, kde se po chvíli měla objevit zátoka Cowichan Bay. Jde vlastně o ráj rybářů a romantických dvojic. Tamní osada je kompletně vystavěna na pilířích, takže jedna polovina domu stojí na břehu a druhá pak na vodě. Mezi pilíři parkují lodě, loďky, čluny a jiná plavidla. Mají tam také vynikající zmrzlinu...

Ve Victorii pomohl Imax
Po poledni jsme záhlédli první domy Victorie, hlavního města Britské Kolumbie. Nevím přesně, co jsme čekali. Brzy jsme se ale s Nicol shodli, že Victoria je pěkná díra. Nebylo prakticky kam jít. Centru města vévodí velký přístav, odkud odjíždějí lodě do USA. Jednou z nich jsme nakonec i my Kanadu večer opustili. V přístavu je rovněž parkoviště vyhlídkových hydroplánů a také všudypřítomné čluny společností, které chtivé turisty odvezou za úplatu přímo mezi hejno velryb. Nad přístavem se tyčí docela impozantní hotel Empress a po jeho pravé straně pak parlament provincie s totemy v popředí. Naštěstí jsme v S kvetinami to ve Victorii umíreklamních letácích zjistili, že v centru je rovněž velké muzeum a v něm kino IMAX. Bylo rozhodnuto...

V IMAXU hráli šlágr loňského léta EXTREME. Film o lidech, kteří propadli nebezpečným sportům. Pro neznalce: IMAX je speciální kino, v němž jsou speciálně točené filmy promítány na speciální obří plátna, ve speciální superkvalitě a se speciálním superzvukem. Často také bývají označeny 3D - to pak navštěvníci fasují barevné brýle, které způsobují, že obraz na plátně vnímá divák trojrozměrně. Extreme byl skutečně nezapomenutelným zážitkem...

Double Deck Bus - puns AnglieMiniature World
Ještě před projekcí jsme ale museli zabít hodinu času. V hotelu Empress jsem objevil muzeum miniatur - Miniature World, kam však se mnou Nicol odmítla jít. Učinila chybu, které ale určiě nelituje. Já byl v oblacích. Cínové figurky s výjevy historickýh událostí a bitev. Modely největších kanadských měst tak, jak vypadala před stopadesáti lety v době svého vzniku - všechna spojena železnicí. Zlaté a stříbrné doly s makajícími panáčky demonstrovaly tvrdou dřinu zlatokopů a nakonec vrchol: fungující maketa pily a výrobny prken - tuším někdy z počátku století - v měřítku nějakých 1:50. Děckám a většině chlapů tekly nadšením slzy.

Cekani na trajekt - Port VictoriaZbývalo se najíst a odjet. Začali jsme tím druhým a zaparkovali auto přímo u trajektu. Kupodivu se nejdříve parkuje a pak kupuje lístek. Jenže za lístek chtěli hotovost. Vedle okénka stál výběrový automat, ale nebral Visa karty?! To už mě začaly kanadské manýry tak trochu s..t. A tak jsme museli ven, přes ulici, přes další ulici, nakonec jich bylo asi pět a v bance získali cash. Pak zase zpátky hezky k okénku. S lodním lístkem pevně v rukou jsme vyrazili uspokojit vyhládlé žaludky. Bylo to jednodušší než s automatem na peníze a tak jsme oba brzy zase hezky pookřáli.

Trajekt vyrazil někdy kolem osmé večer. Plavba do Port Angeles na Olympic Peninsula trvala hodinu a půl. To bylo tak akorát, aby se setmělo a my byli odkázani opět na bloudění v neznámém terénu. O tom už ale v samostatné reportáži z Olympic National Park.

Foto a text: Radek Adamec
mapa

Jedeme autem | Jiná doprava | Bydlení | Plánujeme trasu | Strava | Národní parky | Fotoreportáže
Dokumenty | Double Life of
America | Basic info | Práce v USA

Edited and
Designed by Radek Adamec All rights reserved 1999™
Publikování nebo šírení obsahu Ameriky v kostce je bez souhlasu autora zakázáno.