ISO2MAC852Bez diakritikyEmailMalá domuVytvor si trasu dle vlastních kriteriíMapy míst kdekoli v USA

Zpět na mapu
Seznam autorů

Vyber stát:

Sponzor stránky

Lake Diablo v North Cascades NP
Lake Diablo - North Cascades NP

Nástrahy Pyramid Lake
(North Casades, Washington, srpen 2000)

Foto a text:
Radek Adamec

North Cascades National Park:
mapa (pdf 429kb)
oficiální link

Do národního parku North Cascades jsme přijeli od východu. Pár lidí nám předtím říkalo, že Kaskády nemáme určitě vynechat. Měli pravdu... Park je pokryt třemi sty aktivními ledovci, které živí četná jezera. Hluboké lesy - bohem zapomenutá příroda. Ne, že by nebylo o výletníky nouze. Avšak oproti srpnové turistické špičce v Glacier NP, odkud jsme přijeli, byly Kaskády doslova vylidněny. A proč vlastně Kaskády? Nuže, přímo středem parku a pěkně z kopečka teče řeka Skagit, přičemž na třech místech je spoutána mohutnými přehradami Ross, Diablo a Gorge Dam. Na každé z nich stojí hydroelektrárna - společně tvoří energetický řetězec, jenž živí elektrickým proudem nedaleký Seattle. Díky přehradám vznikla v zatopených údolích stejnojmená jezera, na nichž se prohánějí čluny, plachtenice, rybářské bárky. Jsou azurově modrá. Barvy působí až neskutečně - fotografie nelžou - jsou způsobeny složením rozpuštěných hornin, které jsou splavovány z okolních hor.

Záchranná akce u Lake DiabloPochopitelně jsme na podrobné průzkumy parku neměli čas, ale naše předsevzetí - totiž v každém parku alespoň jednu tůru, jsme neporušili. Nejdříve jsme se chtěli podívat do Visitor Center v Newhalem, abychom si vzali mapu a podívali se o čem to vlastně park je. Cestou jsme zastavili na několka překrásných vyhlídkách na jezera a u Lake Diblo se rozhodli zkusit štěstí v kempu v místě zvaném Colonial Creek. Jelikož bylo teprve něco kolem poledne, místa bylo dost. Musím říci, že to bylo jedno z vůbec nejhezších míst, kde jsem v USA nocoval. Obklopeni pohádkovým lesem plným mechů a kapradí jsme se cítili jak v jiném světě a už se těšili na večer až rozděláme oheň.

Pyramid Lake
V Newhalem jsme rovněž nabrali mapku kratších trailů a rozhodli se k výstupu k Pyramid Lake. Trasa se nezdála být náročná - 2,2 míle tam a to samé zpět. Jenže jsme si neuvědomili, co přesně v reálu znamená převýšení 450 metrů. Byl to krpál jako blázen. Profíci by se nám jistě vysmáli, ale my měli po hodince chůze dost. Když už se nám opravdu dál nechtělo, potkali jsme jediné dva lidi, co se k jezeru také vydali. A nedošli... Stěžovali si, že to musí být určitě dál, než tvrdí mapka. Nevzdali jsme se a krok za krokem postupovali....Další hodinka byla za námi a

Pyramid Lake - North Cascades NP

jezero nikde... Nicol popadala dech a hodinky říkali, že čas k návratu se naplňuje. Pokud jsme nechtěli jít zpátky za tmy, bylo to tak akorát.

Rozhodl jsem se tedy zaútočit a vyběhl dopředu s tím, že když jezero najdu do pěti minut, budu pískat seč mi síly budou stačit a Nicol přikvačí za mnou. Štěstí stálo při nás. Jezírko bylo skutečně těch zhruba pět minut daleko. Nicol sice lamentovala, ale nakonec také dorazila. Z jezera bylo spíše jezírko, možná i takový vysokohorský rybníček skrytý mezi stromy, v němž plavaly napadané kmeny obrostlé vodními rostlinami, lekníny a mechy. Panoval nápadný, hmatatelný klid. Nemohli jsme se zdržet déle, ale na pár fotek se stativem to bohatě stačilo. Za další hodinu a půl jsme byli u auta a frčeli do kempu. A tam si udělali skutečnou pohodu... Ráno nezbývalo než se s Kaskádami rozloučit a vydat se směrem do Vancouveru (Kanada).
Foto a text: Radek Adamec

North Cascades National Park:
mapa (pdf 429kb)
oficiální link

Jedeme autem | Jiná doprava | Bydlení | Plánujeme trasu | Strava | Národní parky | Fotoreportáže
Dokumenty | Double Life of
America | Basic info | Práce v USA

Edited and
Designed by Radek Adamec All rights reserved 1999™
Publikování nebo šírení obsahu Ameriky v kostce je bez souhlasu autora zakázáno.